WDH kreeg te weinig instroom op hun vacatures. Logisch, de concurrentie op technische profielen zoals CNC Draaiers en Monteurs is moordend hier in de Regio. WDH heeft het ontzettend druk, dus willen ze groeien op bepaalde afdelingen. Met enkel passieve werving lukte dit niet. Er kwamen te weinig reacties binnen op de openstaande vacatures. De vraag was duidelijk: hoe kunnen we zorgen dat er meer reactie komt op de vacatures?
WDH is een producent van hydraulische cilinders. Ze zoeken profielen als monteurs, CNC-Draaiers en CNC-Frezers. Een doelgroep die nagenoeg niet actief werkzoekend is in de regio. Een actievere manier van werven leek ons noodzakelijk. Daarom adviseerde we een wervingscampagne. Hiermee spreek je namelijk in een korte tijd een veel bredere doelgroep aan. Daarnaast komen duizenden mensen in de regio in aanraking met het werkgeversmerk van WDH Cylinders. Je vergroot dus de naamsbekendheid, waardoor je niet alleen nu, maar ook in de toekomst beter gevonden zal worden door werkzoekenden.
Corine Stouten, Finance & HRM bij WDH Cylinders
Voordat de wervingscampagnes werden uitgezet kwam er nauwelijks reacties binnen op de vacatures van WDH. Door niet één maar twee campagnes te voeren zijn de vacatures van WDH Cylinders twee maanden lang verspreid op diverse kanalen. Met als resultaat 13 sollicitaties én een bereik van ruim 400.000 mensen op diverse kanalen. Maar wat vooral leuk is om te zien, is dat de invloed van een campagne niet alleen online zijn vruchten afwerpt. Zo werden medewerkers van WDH ook aangesproken door vrienden en kennissen die de campagne voorbij zagen komen. Met als resultaat: een nieuwe medewerker die - toevallig - ook de buurman is van een collega!
"We wisten niet goed wat we moesten verwachten van de campagne, maar we zijn tevreden. Het is leuk hoe mensen je weten te vinden als je online zichtbaar bent. Je merkt dat mensen over je praten én we hebben ervaren dat het leidt tot meer reactie op de vacatures, zowel direct via Werken in de Kempen, als indirect via medewerkers of andere kanalen."
Corine Stouten
Finance & HRM - WDH Cylinders